Album je sestaveno ze swingových písní i z klasických skladeb, které mají se swingem alespoň některé společné prvky – kráčející bas či pravidelné rytmické členění v hudbě barokní (Bach, Vivaldi), harmonické spoje v hudbě období impresionismu – (Ravel), kvartové postupy (Chačaturjan), « skrýt následující či taneční latinsko-americké kořeny (Piazzolla). A nepochybně již přímo černošskou americkou hudbou a důrazem na lehkou dobu inspirovaný byl Dvořákův Americký kvartet. Ve stejné době, kdy Dvořák psal svá nejslavnější díla, rodil se z kořenů americké lidové hudby ragtime, u nějž došlo k prvnímu zaznamenáníhodnému propojení amerického černošského folklóru s hudbou evropskou. Za nejznámnějšího představitele ragtimu je dnes považován Scott Joplin. Americká lidová hudba do ragtimu přinesla základní jazzový prvek zcela odlišný od evropské hudby a to výraznou synkopu - důraz na lehkou dobu. Evropská hudba se na něm zase podepsala nástrojovou stylizací užívanou salónními promenádními orchestry, a zcela klasickou formou ronda či gavoty. Pro zajímavost – Dvořák slyšel na Světové výstavě v Chicagu v roce 1983 i Scotta Joplina s jeho kapelou. Ragtime byl prvním stylově žánrovým typem hudby jazzové oblasti, kterým se inspirovala celá řada klasických skladatelů, např. Debussy, Stravinskij, Hindemith, Milhaud a další. Snad nejvíc ze všech známějších skladatelů stanul na pomezí artificiální hudby a jazzu Gershwin, jehož postoj je opačný, než u ostatních skladatelů vážné hudby - Gershwin naopak vyšel ze světa populární hudby a odtud se dostal k hudbě vážné. Vrcholem jeho tvorby se pak stala opera Porgy a Bess, ze které je i píseň Summertime. Zcela prvoplánově propojil slavná klasická díla se swingovou hudbou skladatel a aranžér většiny swingových skladeb na této desce, pan Václav Pokorný (*1918), ve svých skladbách či aranžmá - Humoreska 2003, Melodie a Indiánská píseň lásky. Mistrovský přístup k instrumentaci předvádí jak v harmonicky bohatých a plně znějících chorusech slavných písních z repertoáru orchestru Glenna Millera, tak i ve swingové podobě ruské zlidovělé Oči čjornye. Tyto úpravy autor vytvořil ve svých téměř devadesáti letech právě na objednávku Eve Quarteta. Jiný přístup k instrumentaci od japonského aranžéra (Takasi Miyazaki) představuje slavná jazzová skladba All of me.